Idiopatisk skolios..

När jag var 6 år gammal upptäckte min sjuksköterska att jag hade sned ryggrad.
I stället för att ryggraden går rakt i mitten av ryggen,.så går min som ett (S).

När jag blev 14 år fick jag en korsett, som jag skulle ha i 1 år..
jag fick bara ta av mig den när jag skulle bada eller duscha..
men jag använde den inte så mycket, bara när jag sov..
jag var 14 år, det var mitt i sommaren och jag gick i 9:an..
finns det någon som vill gå runt i en tjock, hård plastkorsett då??
nej jag tror inte det...

Nu när jag är 20 år kan jag tänka att jag var dum som inte hade den i 1 år..
då kanske jag skulle va bra i ryggen nu...
men man kan aldrig veta säkert..

Jag är nu 20 år och det har blivit värre och värre...
Jag tror att jag har nånting på 50 grader sned ryggrad..
Så nu blir det operation i göteborg..
jag ska ha 2 långa titan stänger i ryggraden..AJ!
Det tar ca: 6 månader efter operationen att bli helt bra i ryggen igen.

Kommentarer

Skriv till mig!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0