Dag 1,..dagen före..

Tisdag 14:e October 2008


Klockan 5 på morgonen Tisdag den 14 October vaknar jag för att gå upp och duscha med hibiskrubben..
vid 6 åker Jag, mamma och pappa till göteborg för att bli inskriven..
vi är på ortopediska mottagningen 4 minuter i 10 och jag ska vara där 10, så vi hann precis..
Jag va inte så jätte nervös ÄN! =P
så här såg min inskrivningsdag ut....

Vi ficj träffa veijo en kille som var med oss och visa oss runt hela dagen..
Han skulle tag blodprov på mig, men eftersom jag ville ha emlasalva så fick jag sätta på det och sen vänta i minst en timme innan..

så under tiden jag hade plåstren på mig så fick jag träffa min läkare Rune som skulle göra operationen..
han undersökte mig lite..glöm inte att ha vanliga trosor på er när ni ska dit.
jag hade lite pinsamma trosor på mig,,men jag fick bita ihop..=P hehe..

Näst upp var röntga ryggen..Låååååång väntan..jag tror vi satt i väntrummet 2 timmar..
det var krångel med maskinen och grejjer men tillslut fick dom sina bilder vanliga, och från sidan..

Sen gick vi och pratade med sjukgymnasten...
hon förklarade vad jag fick göra efter operationen och inte göra..
jag kommer inte ihåg så mycket av vad alla sa , för jag var så tankspridd den dagen..
men lite fastnade iaf..=P..

Vi gick tillbaka ner till ortopeden för att ta blodprov..
Det va inte roligt..jag hade inte så jätte ont på grund av emlan..
men mina vener var för smala och han fick inte all blod han ville ha..bara ett rör..
men vi skulle ta resten på kvällen sen istället..så jag fick vila armarna lite..
det värkte och gjorde jätte ont i ena armen så jag sa att nästa gång fick han inte ta i den..=P

Nu skulle vi prata med narkosläkaren...
så vi fick sitta och vänta länge där med...
men tillslut kom det en kille som tog in oss på ett litet rum och frågade olika frågor..
om jag lätt blir illamående m.m han hade bara varit i sverige i 3 veckor , mamma fick hjälpa honom med svenskan..
han var från polen..jag blev lite nervös, jag har ju mina dumma fördomar..=P
men det kändes bra..

Dags att gå upp till min avdelning..
jag låg på avdelning 16 i ett rum på 4 personer, sal 7, säng 3...
De andra 3 som låg där var en jätte skön 50 åring med piercing i naveln..=D..,(Helena)
en tuffing som hade åkt buss med sin rygg..hehe..(ingela)
och en tjej jag tyckte så synd om..hon hade så ont..hon skrek av smärta..
Vid den här tiden när jag kom upp på rummet och såg alla och hon som skrek..då börjar nervositeten komma..

Jag var livrädd och ville bara hem!!mamma satt bredvid mig och kände samma sak...
Jag la upp mina kort och grejjer vid min säng..
sen skulle jag ta resten av blodproven..det var en sjuksyster som hette Marie, som va jätte gullig som skulle ta dom..
först fick jag ju emlaplåster i 2 timmar innan hon kom..

Det gjorde jätte ont och det krånglade..men tillslut fick hon sitt blod..
duscha skulle jag göra en sista gång också...och då fick jag en vit rock och ett par jättestora vita trorsor att ha på mig..
jag fick även ett band runt min arm med mitt namn och nummer på..

Jag satt där på kvällen i min säng, jag var öm i armarna, rädd och trött på allt..
nu säger Marie att hon ska bara ta n spruta i magen på mig som jag ska ta varje dag nu i sju dagar..
då rinner det över för mig och jag bara gråter hela tiden..den sprutan sved jätte mycket i magen..
men det kändes inte när hon stack mig iaf..

dom lägger en skjorta och ett par trosor vid sängen som jag ska ha på morgonen efter..

Jag sitter och gråter på mammas axel..sen går hon när jag har lugnat ner mig lite..
det var väldigt svårt att sova den natten..







kvällen före operation..


Kommentarer

Skriv till mig!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0