Dag 2,..Operationsdagen..

Onsdag 15:e October 2008


Jag vaknade vid 6, men somnade om och vaknade när mamma kom kl 07.30..
vi satt och pratade en stun om hur rädd jag var men att allt kommer bli så mycket bättre..
man måste ju intala sig själv att det blir bra..=D

Jag gick på toa för att bajsa lite till..jag tog ju ett microlax dagen innan för att rensa min tarm..
microlax är en liten tub man stoppar in i rumpen för att sedan bajsa ut allt..=P..
Och jag bytte till mina operations kläder..
Sköterskan Marie kom in med en lugnande tablett och en smärtstillande tablett.
först kände jag inte så mycket..jag satt och väntade på att jag skulle känna mig full..=P hihi..men det kom ju inte..
men efter ett tag när jag skulle rullas ner till operationssalen vid halv 9 kände jag mig rätt konstig..haha..
jag hade tydligen skickat ett sms till linda då..=P som jag inte minns alls..
det stod att jag kände mig full..haha..

jag hade ett emlaplåster på handen..så att de kunde sticka in en nål där, när jag kom ner till salen..
jag var jätte groggy och minns inte mycket efter detta..men mamma fyller i åt mig..

jag rullades in i operationssalen med mamma bredvid mig hela vägen..
jag fick en mask att andas i..först kom det bara syre..
sen sa dom att jag snart skulle sova och bara andas vanligt..
jag tittade på mamma som stod med tårfyllda ögon där inne..
sen minns jag inget mer...

Operationen tog 2 timmar, vilket var väldigt snabbt..
jag förlorade bara 4 dl blod också...
Jag vaknar på uppvaket, samma rum vi va i dagen innan när vi träffade narkosläkaren..
jag hade fruktansvärt ont!!Det första jag sa var till systern att jag ångrade mig..
det var för att jag hade såååå ont!!sen somnade jag igen..allt gick väldigt fort..
Sen när mamma kom hade jag också jätte ont och kunde knappt prata..
Det första jag sa till henna var mamma jag älskar dig!!sen skulle hon ringa min älskling och berätta hur allt gick..
då sa jag hälsa mattias att jag älskar honom jätte mycket!!!
detta minns jag inte...sen somna jag igen..

sen sov jag typ hela tiden...jag mådde då jätte bra eftersom de höjde min smärtlindring

Jag hade ...epiduralbedövning i ryggen..
en drän slang från ryggen..
3 nålar i vänster handen och 1 i andra...
syrgas i näsan..som va typ en bomullstuss i näsborren..
(inte så skönt)..men dom tog fort bort den och istället fick jag en strut som blåste på mig..

jag sov och låg där till kl 12 dagen efter..






på uppvaket.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jadu gumman, prata me dej en sväng dagen efter men då mådde du inte bra! gud så orolig jag blev.. men sen skicka du sms någon dag senare och då verkade du må mkt bättre :D Och idag prata ja me dej :D Skönt att du mår mycket bättre nu hörru =D Dags för dej att komma hem strax oxå hihi!

2008-10-23 @ 18:47:03

Skriv till mig!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0