Dag 5,..Mens

Lördag 18:e October 2008



Mina dagar på sjukhuset ser ut så här:
Jag vaknar 6 och får mitt lilla vita piller...
somnar om och sover till 8..då är det frukost..
jag beställer en smörgås med ost, paprika och gurka med nån juice till..
äter inte så mycket men...
sen gör jag vad jag vill till 12 då det är dax för mina 2 randiga piller och lunch..
sen gör jag lite vad jag vill igen ytp sover och går lite...
till klockan blir 4 då får jag 2 randiga piller till och middag..
sen går jag lite och så till kl 7 då är det kvällsmat..och ett litet vitt piller...
sen läser jag lite...och väntar på min spruta jag ska ha i magen för att inte få blodpropp..
sen sover jag..inte så bra men lite iaf..jag brukade vakna 12 på natten och få piller..=P.

Den här dagen sa mamma att jag börjar likna mig själv igen...
för att jag började fräsa emot till folk.=P..
På natten till lördagen fick jag mens!!det va inte så roligt..
jag kunde ju inte sätta in en tampong eller byta själv..
så 2 sjuksystrar fick torka mig och sätta på mig blöja..
det var jätte pinsamt först..men sen gjorde det inte så mycket..
jag tänkte mest på min smärta i ryggen när jag hela tiden skulle vända mig om..

På dagen kom min älskling, pappa och min bror Dan...=D
det va jätte kul att träffa dom..jag fick ett jätte fint halsband av mattias...
dom fick se på och filma när jag satte mig upp och åt..
och när jag reste mig upp..jag gick ända till toan den dagen!!=D..
Ni skulle sett min frisyr..stod rakt ut.."det nya sjukhusmodet!!"...hahaha...



Alla nålar och grejjer togs bort..så jag hade bara kvar min kateter..=D
kändes underbart att kunna röra mina händer fritt!!

Jag åt lite mer än en halv smörgås på kvällen sen..=P..
men sen började jag få väldigt ont när mamma precis hade gått..
så jag ringde henne så hon kom tillbaka en stund till!!=P..

det gick iaf framåt mer och mer...


Kommentarer

Skriv till mig!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0